Logo CTL
18 januari 2018

Maak elkaar zichtbaar

Het Centrum voor Transport & Logistiek (waarin T&L werkgevers en opleiders van de Noord-Veluwe verenigd zijn) timmert met Zekervaneenbaan.nl aan de weg. Op zoek naar leerlingen en medewerkers.
Personeel is vaak de drempel naar groei. De onlinemarketing voor Zekervaneenbaan.nl draait niet om meer te verkopen, maar juist om meer zichtbaar te zijn bij toekomstige werknemers. Studenten van MarketingStudentOnline helpen daarbij. Want zonder die nieuwe werknemers staat het vervoer straks stil.

De oliebol voorbij
Nu alle Nieuwjaarsactiviteiten achter ons liggen en wij bij MarketingStudentOnline geen oliebollen meer kunnen zien, gaan we over tot de orde van de dag. Goed nieuws dit jaar is dat het met de economie beter lijkt te gaan. Tijd om te groeien dus… Alleen hoe?
Natuurlijk moet er meer omzet worden gedraaid. Maar wie gaat dat doen? Tja, wanneer je medewerkers de afgelopen jaren niets te doen hadden dan is die vraag natuurlijk niet relevant. Maar wanneer je nu al handen tekort komt, dan wel!
Allerlei sectoren kampen met personeelstekorten, vroeg of laat moeten iedereen nieuwe mensen aantrekken. Toch? Maar hoe vind je nieuwe mensen wanneer iedereen uit dezelfde vijver lijkt te vissen? En hoe vind je nieuwe mensen als jonge mensen niet eens weten dat jouw bedrijf bestaat?

Bekend maakt bemind
Wanneer je leerlingen en studenten vraagt bij wie zij willen werken dan zijn het vaak de bekende namen. De Heineken’s, Unilevers en Ziggo’s van deze wereld staan bij hen op de netvlies terwijl de plaatselijke MKB weinig bekend lijkt. Hoe wordt je bedrijf meer zichtbaar? Een goed en bekend product (alleen) is niet genoeg, zeker niet wanneer je personeel zoekt.
De afgelopen tijd hebben wij voor de T&L-ondernemers voor project Zekervaneenbaan.nl een social media campagne gestart om nieuwe chauffeurs en logistiekmedewerkers te vinden. Jonge studenten die de beginselen van onlinemarketing in de praktijk brengen, hebben met vier vloggende werknemers uit de branche de site www.zekervaneenbaan.nl meer zichtbaar gemaakt.
Geïnspireerd door een bijeenkomst over de ins en outs van het bloggen en vloggen door een social influencer met ruim 13 duizend volgers, schoten de paginabezoeken omhoog. Het is de bedoeling dat de mix van transport-gerelateerde content en een social mediacampagne zorgt voor een grote opkomst tijdens de
Ban(d)enfestival op 3 februari a.s.

Check het resultaat!
Wanneer jij geïnteresseerd bent om te zien of wij het terrein bij Ploeger Logistiek vol hebben gekregen, kom dan ook langs op 3 februari aan de Daltonstraat  13 in Harderwijk om onze vloggers te ontmoeten. Je kan ook meedoen aan de Wheellift Challenge en kans maken op een gratis rijles of een dag meerijden met een chauffeur. Of je komt gewoon langs om geïnspireerd te raken.

Heb je het idee dat jouw bedrijf ook meer zichtbaar moet worden en wil je meer te weten te komen over het schrijven van een vlog/blog of het gebruik van Facebook en Instagram? In samenwerking met de Diamant van Midden-Nederland organiseren wij op 13 maart voor ondernemers een kennissessie over de mogelijkheden van onlinemarketing (tussen 20 en 22 uur) bij Landstede Harderwijk (Westeinde 33). Whatsapp of bel ons: MarketingStudentOnline op 06-41309866/ 06-18719192.Of mail naar peter@marketingstudentonline.nl.
 

Ja, ik wil op de hoogte gehouden worden met informatie die relevant is voor mij als ondernemer.
De Diamant van Midden Nederland

Met behoud van eigenheid, schitteren als collectief.

Hiermee schrijf ik me voor de nieuwsberichten van De Diamant van Midden-Nederland.

444